usabanner

Om Sötvattensysten

Vi kan sötvattensystem! Håller man båten och plånboken kära ska man definitivtmontera in ett sötvattensystem. Våra sötvattensystem kommer från SEAKAMP som levererar originalsystem till bl.a. Mercruiser. Kvaliteten är den bästa tänkbara. Skillnaden mot andra system märks och syns. Verkningsgraden/effektiviteten är mycket hög tack vare mängden koppar i våra system. Ju mer koppar, desto effektivare. 


I USA hör SEAKAMP till de exklusivare och dyrare sötvattensystemen, men tack vare att vi sköter importen själva så kan vi sätta priser som utan problem slår ut de stora tillverkarna här på hemmaplan.

  1. Du sparar bensin ca 5-10% och ökar effekten med ca 10%. Dessutom sparar du mängder av glykol varje höst.
  2. Motorn får en mycket jämnare arbetstemperatur vilket ger mindre slitage i motorn och en lägre bränsleförbrukning.
  3. Vid installation av helsystem får avgaslimporna förlängd livstid och motorn blir varm MYCKET snabbare (avgaserna värmer upp motorn i början).
  4. Med ett hel-sötvattensystem blir vinterkonserveringen mycket enklare.
  5. Minimerad risk för frostskador på motorn under vinterhalvåret. Och kanske det viktigaste -motorn upphör att rosta invändigt.
  6. Sist men inte minst - det höjer båtens värde (oftast mera än vad systemet kostar).

SEAKAMP har numera växelsystem för att klara av nästan alla marknadens motoralternativ, såsom Volvo Penta, OMC, nyare Mercruiser 350:or och 454:or m fl. 

Köp glykol för sista gången nu i höst, och låt motorn slippa rosta mera invändigt. 

Prisexempel


Mercruiser och Volvo Penta Halvsystem 
4 cyl, fr. fr 8690:- till 10990:- 
V6 - V8, fr. 9990:- till 12390:-
V8 454, fr. 12490:- till 13590:-

Mercruiser och Volvo Penta Helsystem 
4,3-5,7L V6 - V8, fr. 13690:- till 19890:-
7,4-8,2L V8 454, fr. 14990:- till 20990:-

Finansiering kan ordnas genom Länsförsäkringar.

 

 

Hur installerar man ett sötvattensystem? Klicka här!

Undrar du något om sötvatten system? Klicka här för vanliga frågor och svar!